Saturday, September 20, 2008

死神的秘密 Accuray of the Death/死神の精度 Sweet rain


很久都没到电影院了, 很突然的在昨晚去了kepong,在只有5部电影的选择下
我们看了这个海报上看起来很有神秘感的死神的秘密 aka Accuray of Death.
在片子里,千叶(金城武)是一名喜爱音乐的死神,他进行着工作时总是在下雨。
他的工作是要在7天内决定被观察的人类应该要‘进行’(死) 还是 ‘暂停’(活)。
“你对死亡的看法是怎样?”是他一定会问的问题
千叶在观察不同的人时 会有不同的造型
1 斯文有礼的年轻帅哥
2 有点邪恶的黑道大哥
3 颓废无知的年轻伙子
还有一个造型是穿着笔直黑西装很有魅力的死神Look。
很佩服金城武把不同性格的角色演得那么出色,
还有他在听到音乐那陶醉有傻气的样子,真的很可爱
喜欢金城武的朋友 一定要看哦
一开始,我以为这是部艺术片,有点担心会沉闷
不过,
里面有很多搞笑的因素,
看到海报里那只黑狗吗?
每次它一出现我就很想笑了,
可能是我笑点低
不过总的来说,我真的有觉得很好笑
虽然片子里有很多人死,主要也是在说关于死亡这严肃的问题
可是,绝对不会让你看了以后感觉很伤感悲哀
我反而看了整个人心情放松了
或许是电影里的幽默 让我看了心情还是很愉快
片子里有一首很好听的歌,由小西真奈美饰演的藤木一惠所唱的Sunny day
送上她的MV



Again apology for those who cant read chinese,
here is the trailer of the movie i'm trying to introduce.
It showed almost everything that i explain above =)
Enjoy it~



In love with Takeshi Kaneshiro now.. lol
And also Fujiki Kazue (Konishi Manami) 'Sunny day'

7 comments:

ang ang said...

我很久沒上戲院看戯了。

Anonymous said...

do u know why at the title there...
they put sweet rain?
becoz of 千叶 finally can see the blue
sky after the second meeting with tat girl?

LeisuRely said...

it seems like very interesting~~ hope 2 watch it during my semester break~~ >.<

Anonymous said...

wow...
看起来真的很值得看的样子。
我会dl来看的。。。hehe...

jordan said...

Izit so nice to watch??Me next week only go watch with friend...我想金城武是有史以来最帅的死神...

dreamy said...

ang ang,
有时在戏院看戏比较有感觉哦

Teng,
hhmm, i oso dun realy understand why they put sweet rain for tis movie.

leisurely,
yup, i think it is really nice.

pooi yin,
我是觉得很好看,可是有时是看个人的

Jordan,
I think it depends on ppl coz some of my friends say it's boring. Takeshi is so so handsome~

Anonymous said...

o..not bad de movie.
hv it's own meaning in it.
不过。。看完后好像会有些。。无法释怀。。
哈哈