Monday, January 19, 2009

属于我的昨天之前的结局 我决定我的决定

“浩哲, 要跟简美丽结婚了 ”

如果你有看Astro你一定听过这句对白, 是幸福抉择I do里Summer的对白
听了几个朋友推荐,看了前面几集
我真的很少看台湾剧, 可能不喜欢里面爱情的元素很重
要不是AOD播,我可能也不会特地去看

不懂是他们演得好,还是音乐太好。。
每次一播“属于”时,我的心都会感到刺痛

我为Summer压抑感情而痛
也为浩哲对Summer热烈的爱 感到痛
这个不被大家看好的恋人 很努力的要在一起

其实我才追到浩哲在教堂带Summer逃走的那集 也很喜欢那一幕
我很欣赏浩哲的勇气 (虽然我不认为现实中还有这样的人)
也行赏浩哲的后母(昭美琪饰),知道要承担的后果很大 还愿意帮他

另外很佩服简美丽的父亲 出两百万要人拆散他们 (真的拆散了又如何?)
还有 听了两百万 双眼发亮追出去的来宾们

我目前觉得还蛮好看的,只是好像已经大结局了
而我只看了前5集 呵呵

突然发现, 原来我还会因为 爱情而感动
我以为 我早就忘了 什么是爱
大家一起陪我感到刺痛吧
听听梁静茹的属于 我很喜欢。。。



我坚持的 都值得坚持吗
我所相信的 就是真的吗
如果我赶追求 我就敢拥有吗
而如果都算了 不要呢
或许吧 或许我永远都不要遇见他
或许吧 或许我太天真了吧
属于我的昨天之前的结局 我决定我的决定
属于我的明天之后的憧憬 我迷信我的迷信
属于我们点点滴滴的伤心 我们要各自忘记
属于我们闪闪发亮的爱情 我们再一起努力
属于风的 那就去飞翔吧
属于海洋的 那就汹涌的
属于我们的爱 该来的就来吧
为什麽不敢呢 不要呢
是他吧 命中早就注定了的那个他
是他吧 他原来就在这里啊
属于我的昨天之前的结局 我决定我的决定
属于我的明天之后的憧憬 我迷信我的迷信
属于我们点点滴滴的伤心 我们要各自忘记
属于我们闪闪发亮的爱情 我们再一起努力
属于我的昨天之前的结局 我决定我的决定
属于我的明天之后的憧憬 我迷信我的迷信
属于我们点点滴滴的伤心 我们要各自忘记
属于我们闪闪发亮的爱情 我们再一起努力
属于我们点点滴滴的伤心 我们要各自忘记
属于我们闪闪发亮的爱情 我们再一起努力

6 comments:

Anonymous said...

hey...actually i also like this song...属于。。haha...actually i also got watch a bit this drama in the advertisement of AOD...but my mum n ayu said tat this drama not nice..but i think ok for me ge..for the song, i lik the melody when she sing 属于我的昨天之前的结局我决定我的决定~i like this part...XD..the melody sound good~especially when this song come out in the drama~

LeisuRely said...

I din watch tis drama... stay in hostel now.. no chance in watching astro... sad ya....

dreamy said...

teng,
hahah, our taste so similar XD
i tink at the bak not so nice dy.
i like tis song so so much after watchin few episode of the drama!!!

Leisurely,
dun b sad, u can watch durin ur holiday? Or jus listen to the song. It's really really nice!

jordan said...

我是听了这首歌后才注意AOD...然后从AOD那看到浩哲把summer带走才开始看...不过,那part应该是全套最高潮...

dreamy said...

Jordan,
means after that part, not so interesting dy?
I stil gt watch a bit bit, i dont really like it coz summer and hao zhe keep argue and say wanna divorce

Anonymous said...

i love dat song too..
i don hv AOD bt i also watch through the advertisment...
hehehe..
i will dl n watch lo...
really nice nei...